Deze site maakt gebruik van cookies. Door verder te surfen op deze site ga je akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie.

Help | Veel gestelde vragen

Wie zijn wij?

PharmaMarket is de webshop van Apotheek Antverpia, een apotheekketen met vestigingen in Antwerpen, Vlaams-Brabant en Oost-Vlaanderen. Als vooruitstrevende kwaliteitsapotheek zijn we erkend door het Federaal Agentschap voor Geneesmiddelen en Gezondheidsproducten (FAGG), de overheidsdienst die instaat voor de controle van Belgische (online) apotheken.

Lees hier meer over PharmaMarket.

Je eerste bestelling bij PharmaMarket? Dan helpen we je graag even op weg!

1. Winkelen

Om een bestelling te kunnen plaatsen bij PharmaMarket hoef je niet eerst in te loggen voordat je kan beginnen met winkelen. Je kan de gewenste producten rechtstreeks toevoegen aan je winkelwagen. Je kan alle producen op verschillende manieren terugvinden in onze webshop:

  • Blader door de verschillende rubrieken en categorieën
  • Ga rechtstreeks naar de merkenpagina's via de link "Bekijk onze merken"
  • Gebruik de zoekbalk
  • Gebruik de verfijningsfunctie in de linkerkolom binnen elke categorie

Om een product toe te voegen aan je winkelwagen hoef je alleen maar op de knop "Bestellen" te klikken. Je kan op elk moment de inhoud van je winkelwagentje bekijken en wijzigen door op het winkelwagenicoontje te klikken, rechtsboven op onze website.

2. Inloggen

Om een bestelling te kunnen plaatsen moet je eerst een account aanmaken. Dat kan zowel voor, tijdens als na het winkelen. Als je al een account hebt, kun je inloggen door rechtsboven op "Log in" te klikken of wanneer je naar de kassa gaat. Met een eigen account hoef je bovendien niet steeds al je gegevens opnieuw in te voeren.

Heb je nog geen account? Je kan je op elk moment registreren door rechtsboven op de website op "Registreer" te klikken. Nadat je je gegevens hebt ingevuld en verstuurd, ontvang je binnen enkele ogenblikken van ons een bevestigingsmail. Als je na een paar minuten nog geen bevestigingsmail hebt ontvangen, gelieve dan even contact op te nemen met onze klantendienst.

3. Je bestelling afronden

Vanuit je winkelwagentje kun je je bestelling afronden door op de knop "Ga naar de kassa" te klikken. Als je nog geen account hebt aangemaakt, dan kun je dat nu nog doen. Wanneer je ingelogd bent, kun je je factuuradres en je afleveradres kiezen uit je adresboek of een nieuw adres toevoegen. Je kunt er ook voor kiezen om je bestelling te laten leveren in een afhaalpunt van DPD of in een van onze vestigingen.

4. Je bestelling controleren en betalen

Vervolgens kun je je favoriete betaalmethode kiezen. Bij de laatste stap voordat je wordt doorverwezen naar onze betaalpagina, kun je je bestelling nog controleren. Ben je niets vergeten en heb je de juiste aantallen in je winkelwagentje? Klopt het factuur- en het afleveradres, de verzend- en de betaalmethode? Is alles volledig naar wens? Vink dan nog snel even het vakje voor "Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden" aan en klik vervolgens op "Afronden & betalen". Je wordt dan meteen doorgestuurd naar onze beveiligde betaalsite.

5. Je bestelling is geplaatst!

Nadat je je betaling hebt uitgevoerd, kom je automatisch terug op de site van PharmaMarket. We hebben je bestelling goed ontvangen! Binnen een enkele ogenblikken ontvang je van ons nog een bevestigingsmail met daarin alle details van je bestelling. Als je koos voor afhalen in een van onze apotheken, dan krijg je van ons nog een mailtje wanneer je bestelling voor je klaarligt. Koos je voor een thuislevering of voor een afhaalpunt van DPD? Dan krijg je een bevestigingsmail van DPD wanneer je pakket onderweg is. Veel plezier met je bestelling!

Waar kan ik mijn klantgegevens aanpassen?

Je kan je accountgegevens bekijken en beheren door rechtsboven op de pagina in te loggen of, als je reeds ingelogd bent, naar mijn account te gaan.

Heb je nog geen account? Dan dien je je eerst te registreren. Dit kan eveneens rechtsboven op de pagina.

Waarom wordt mijn geboortedatum en geslacht gevraagd?

De Belgische wetgeving vraagt ons om deze gegevens te registreren. Jij en jouw gezondheid hebben er alle belang bij dat we op de hoogte zijn van je leeftijd en geslacht. Alleen op die manier kunnen we jou een persoonlijke service bieden. Bovendien hebben we deze info nodig voor het instellen en opvolgen van jouw verjaardag en voorkeuren. Alle informatie wordt vertrouwelijk behandeld.

Ik vind een product niet.

Niet gevonden wat je zocht? Mogelijks staat er een tikfout in de zoekopdracht, is het product momenteel nergens voorradig of wordt het niet verkocht bij PharmaMarket.

Je kan de zoekactie aanpassen door te zoeken op naam, merk of kernwoord, zoals een symptoom of probleem (bv. griep, hoest, ...).
Ken je het merk? Dan kan je via het alfabet naar de merkpagina gaan. Misschien vind je  op deze manier wat je zoekt in ons aanbod.

Vind je het product nog steeds niet? Mogelijk is het:

  • Een geneesmiddel dat niet verkrijgbaar is zonder voorschrift in België.
  • Niet (langer) verkrijgbaar.
  • Niet verkrijgbaar via een apotheek.
  • Niet opgenomen in ons assortiment.

In principe kunnen wij alle in België geregistreerde geneesmiddelen (zonder voorschrift) en medische hulpmiddelen online aanbieden. Neem gerust contact met ons op en we bekijken of we het product dat je zoekt, voor je kunnen bestellen en of we het kunnen toevoegen aan ons assortiment.

Contacteer ons voor meer informatie. Wij helpen je graag verder.

Op welke manieren kan ik betalen bij PharmaMarket?

Hoe kan ik een PharmaMarket geschenkbon of een kortingscode inwisselen?

Betalen met een geschenkbon van PharmaMarket is eenvoudig. Voer simpelweg in je winkelwagentje je kortingscode in en klik op Code gebruiken. Dat is alles.

  • Je kortingscode is geldig tot en met de vermelde einddatum.
  • Je kan je kortingscode slechts eenmaal gebruiken.
  • Je kan slechts één kortingscode gebruiken per bestelling.
  • Je kan de geschenkbon niet inwisselen voor geld.
  • Een eventueel restbedrag vervalt.

Dezelfde werkwijze geldt dus voor zowel geschenkbonnen als voor losse kortingscodes. Eenvoudiger kan niet!

Wanneer ontvang ik mijn bestelling? Op welke dagen wordt mijn bestelling bezorgd?

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Zodra je bestelling geplaatst is, kan je in principe zelf niets meer wijzigen. Wens je een of meerdere artikelen te annuleren, toe te voegen of te wijzigen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Indien de bestelling nog niet werd afgewerkt, kunnen wij in de meeste gevallen jouw bestelling nog annuleren of aanpassen. Indien de bestelling niet meer geannuleerd kan worden, dan kan je ze binnen 14 dagen na ontvangst retour sturen.

Kan ik mijn bestelling terugsturen?

Vind je het antwoord op je vraag niet?

Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen je graag verder.



PharmaMarket